بهونه

بهونه ای از همه چیز...

بهونه

بهونه ای از همه چیز...

سپیده‌ی عشق

آسمان همچو صفحه‌ی دل من

روشن از جلوه‌های مهتاب است

امشب از خواب خوش گریزانم

که خیال تو خوشتر از خواب است

خیره بر سایه‌های وحشی بید

می‌خزم در سکوت بستر خویش

باز دنبال نغمه‌ای دلخواه

می‌نهم سر به روی دفتر خویش

تن صدها ترانه می‌رقصد

در بلور ظریف آوایم

لذتی ناشناس و رویا رنگ

می‌دود همچو خون به رگ‌هایم

آه... گویی ز دخمه‌ی دل من

روح شبگرد مه گذر کرده

یا نسیمی در این ره متروک

دامن از عطر یاس ترکرده

بر لبم شعله‌های بوسه‌ی تو

در خیالم ستاره‌ای پرنور

می‌درخشد میان هاله‌ی راز

ناشناسی درون سینه‌ی من

پنجه بر چنگ و رود میساید

همره نغمه‌های موزونش

گویا بوی عود می‌آید

آه...باور نمی‌کنم که مرا

با تو پیوستنی باشد

نگه آن دو چشم شورافکن

سوی من گرم و دلنشین باشد

بی گمان زان جهان رویایی

زهره بر من فکنده دیده‌ی عشق

می‌نویسم به روی دفتر خویش

"جاودان باشی ای سپیده عشق"

                                                                    

                                                                       فروغ فرخزاد

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ق.ظ http://www.semi-elf.blogsky.com

خیلی زیبا بود خیلی زیبا عزیزم

مرسی عزیزم
بوس بوس

خوده خودم یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ب.ظ

دیگه نمیای اونورا؟!!

بابا فروغ!!

بابا خوده خودم
در روزهای آتی میام

بهنام دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ق.ظ http://www.delnevesht2011.bogfa.com

سلام قشنگ بود...
فروغ رو خیلی دوست دارم...
البته به چشم خواهر برادری عرض میکنم!

اینو باید به خودش بگی نه من
چون خودم عاشق شعرای فروغم می‌خوام از شعراش بیشتر بذارم
بیا و بخونشون

علیرضا سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ب.ظ http://www.smstap.blogsky.com

ممنون از لطفت شعر بسیار زیبای بود ممنون که سر زدی

خواهش می‌کنم
از این ورا بیشتر بیاین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد